Klantenservice

  1. Betalen

    Betaalmogelijkheden webshop

    Alle prijzen van de producten die via www.siebeljuweliers.nl verkocht worden zijn inclusief BTW.


    Op welke wijze kan ik betalen in de webshop?

    Als u een keuze heeft gemaakt voor een bepaald artikel, kunt u kiezen uit verschillende betaalmogelijkheden.

    Siebel Juweliers biedt u de volgende betaalmogelijkheden in de webshop: 
    - Betalen met iDeal
    - Betalen met Creditcard (VISA en MasterCard)
    - Betalen met Afterpay
    - Betalen met VVV Giftcard
    - Siebel Juweliers cadeaukaart


    Hoe kan ik betalen via iDeal?

    Siebel Juweliers biedt de mogelijkheid om met iDeal te betalen. Dat is betalen in uw eigen vertrouwde internetbankier omgeving. U doorloopt dezelfde stappen als u bij internetbankieren gewend bent; het voordeel is dat de betaling met alle gegevens al voor u klaarstaat. Makkelijk en volgens dezelfde (strenge) beveiligingseisen van uw bank. Deze betaalservice is beschikbaar voor klanten van ABN AMRO Bank, Rabobank, SNS Bank, Friesland Bank, ING, ASN Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bank.

    Hoe kan ik betalen met een Creditcard?
    U kunt uw bestelling in de webshop betalen met de volgende Nederlandse creditcards: VISA en MasterCard. Wanneer u voor deze betaalmethode kiest, vult u het creditcardnummer, de exacte naam op de kaart, de vervaldatum en de driecijferige CVC code (laatste drie cijfers op de achterzijde van uw kaart) in op de betaalpagina. 

    Om uw gegevens te beschermen, worden deze volledig gecodeerd verstuurd via SSL-servers en zijn zodoende beveiligd tegen toegang van derden. Op het moment van de bestelling wordt uw creditcard betaling geautoriseerd. 

    Het bedrag wordt echter pas afgeschreven van uw creditcard nadat de bestelling is afgeleverd. Als het niet mogelijk is om de gehele bestelling te leveren, dan wordt alleen het bedrag afgeschreven voor het deel van de bestelling dat daadwerkelijk is geleverd.

    Hoe kan ik betalen via AfterPay?
    Siebel Juweliers biedt u de mogelijkheid om met AfterPay te betalen. AfterPay voert voor Siebel Juweliers het volledig achteraf betalen proces uit. Dit betekent dat u het openstaande bedrag niet naar ons hoeft over te maken, maar dat u een digitale acceptgiro van AfterPay per e-mail ontvangt. Via de digitale acceptgiro kunt u het gekochte product te betalen.

    U kunt bij Siebel Juweliers via Afterpay betalen met een digitale acceptgiro tot een bedrag van € 200,-. Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen met acceptgiro voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode.

    U kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de AfterPay website.

    Let op! Ook met de betaalmethode Afterpay hoort u twee e-mails van ons te ontvangen.
    In de eerste e-mail ontvangt u een bevestiging van uw bestelling en in de tweede mail een bevestiging dat uw betaling is goedgekeurd door Afterpay. Heeft u deze tweede mail niet ontvangen? Dan is uw bestelling waarschijnlijk niet goed doorgekomen en wordt deze daarom ook niet in behandeling genomen.

    Hoe kan ik betalen met de VVV Giftcard?
    Siebel Juweliers biedt u de mogelijkheid om met de VVV Giftcard te betalen. U kunt uw bestelling betalen door bij stap 2 "Betaalmethode" te kiezen voor de optie "VVV Giftcard". U wordt doorverwijzen naar de betaalomgeving waar u gevraagd wordt de 19-cijferige code en pincode in te voeren. Voor meer informatie over de VVV Giftcard en voor het checken van uw saldo, verwijzen wij u graag naar de website van de VVV Giftcard.

    Hoe kan ik betalen met een Siebel Juweliers cadeaukaart?

    U kunt bij ons betalen met een Siebel Juweliers cadeaukaart. U kunt uw bestelling betalen met één van deze cadeaukaarten, door bij stap 2 “Betaalmethode” te kiezen voor de optie “Siebel cadeaukaart”. U kunt zelf bepalen welk bedrag u wilt afschrijven van uw cadeaukaart saldo. 

    Klik hier om het saldo van uw Siebel Juweliers Cadeaukaart te bekijken, tot wanneer u uw saldo kunt besteden bij Siebel Juweliers en de voorwaarden voor het verzilveren van uw Siebel Juweliers Cadeaukaart.

    Kan ik nog met Goud Inruil Geschenkcheques betalen?
    Siebel Juweliers Goud Inruil Geschenkcheques die zijn uitgegeven vanaf 01 januari 2013 kunnen worden ingeleverd t/m 31 december 2014 en kunnen als betaalmiddel tot een maximale waarde van 50% van het totale bonbedrag gebruikt worden. Deze cheques zijn niet geldig niet in combinatie met acties of kortingen. De Goud Inruil Geschenkcheque uitgegeven tot en met 31 december 2012 of eerder worden niet gehonoreerd als betaalmiddel.

    Betaalmogelijkheden winkels


    Op welke wijze kan ik betalen in de winkels?
    Siebel Juweliers biedt u de volgende betaalmogelijkheden in de winkels: 

    - Contant
    - Pin
    - Creditcard (VISA, MasterCard en CUP card)
    - Siebel Juweliers cadeaukaart (meer info)
    - VVV Cadeaubon

    Hoe kan ik betalen met een VVV Cadeaubon?
    In al onze filialen is het mogelijk om met de VVV Cadeaubon te betalen. 


    Kan ik nog met Goud Inruil Geschenkcheques betalen?
    Siebel Juweliers Goud Inruil Geschenkcheques die zijn uitgegeven vanaf 01 januari 2013 kunnen worden ingeleverd t/m 31 december 2014 en kunnen als betaalmiddel tot een maximale waarde van 50% van het totale bonbedrag gebruikt worden. Deze cheques zijn niet geldig niet in combinatie met acties of kortingen. De Goud Inruil Geschenkcheque uitgegeven tot en met 31 december 2012 of eerder worden niet gehonoreerd als betaalmiddel.


    Betalen met Siebel Cadeaukaart

    Giftcards

    Wat houdt de Siebel Juweliers Cadeaukaart in?
    Verras uw geliefde, partner, vriend of vriendin met een Siebel Juweliers Cadeaukaart. De kaart is verkrijgbaar in onze winkels en op te waarderen met een minimale waarde van € 5 tot een maximum van € 150. De Siebel Juweliers Cadeaukaart is te verzilveren in al onze filialen en webshop. 
     
    Hoe kan ik betalen met een Siebel Juweliers cadeaukaart?
    U kunt uw bestelling bij ons betalen met een Siebel Juweliers Cadeaukaart door bij stap 2 “Betaalmethode” te kiezen voor de optie “Siebel Juweliers Cadeaukaart”. Vervolgens dient u uw kaartnummer in te vullen, deze kunt u terugvinden op de achterzijde van de Siebel Juweliers Cadeaukaart. Hierna vult u uw viercijferige pincode van de Caeaukaart in, deze is eveneens terug te vinden op de achterzijde van de Cadeaukaart (rechtsboven de kaartcode, dit is een grijs vlak welke u dient open te krassen). U kunt zelf bepalen welk bedrag u wilt afschrijven van uw cadeaukaart saldo.

    Heeft u niet genoeg saldo op uw cadeaukaart voor het hele bedrag?
    Geen probleem! Na het invoeren van uw cadeaukaart kunt u het resterende bedrag betalen met onze andere betaalmethodes (Ideal, Creditcard). Betalen met meerder cadeaukaarten is ook mogelijk.

    Restwaarde cadeaukaart
    De Siebel Juweliers cadeaukaart of restwaarden van deze kaart zijn niet inwisselbaar voor geld. Aankopen welke voldaan zijn met een cadeaukaart kunnen, met inachtneming van de geldende voorwaarden, geretourneerd worden.Voor het bedrag dat voldaan is met de cadeaukaart, ontvangt u weer een nieuwe cadeaukaart. 

    De voorwaarden van de Siebel Juweliers Cadeaukaart:
    - De Siebel Juweliers Cadeaukaart blijft waardevol, ook restantbedragen blijven geldig.
    - De Siebel Juweliers Cadeaukaart is te koop in onze filialen.
    - De Siebel Juweliers Cadeaukaart is te verzilveren in al onze filialen en de webshop.
    - U bepaalt zelf de waarde. U kunt de Cadeaukaart laden met elk bedrag van € 5 t/m € 150 en alles wat daartussen zit. Wilt u een Cadeaukaart opladen voor een hoger bedrag, dan vertellen onze winkelmedewerkers u hier graag meer over.
    De Siebel Juweliers Cadeaukaart is beperkt geldig en op elk moment inwisselbaar tegen artikelen verkrijgbaar bij Siebel Juweliers.
    - De Siebel Juweliers Cadeaukaart of de restwaarde van de kaart zijn niet inwisselbaar voor geld.
    - Aankopen welke voldaan zijn met een cadeaukaart kunnen, met inachtneming van de geldende voorwaarden, geretourneerd worden.Voor het bedrag dat voldaan is met de cadeaukaart, ontvangt u weer een nieuwe cadeaukaart.

    Het is ook mogelijk om meer Siebel Juweliers Cadeaukaarten aan te schaffen voor uw zakenrelaties of medewerkers. Voor meer informatie neemt u contact op met onze klantenservice via 088-655 03 00.

    Saldo checken
    Klik hier om het saldo van uw Siebel Juweliers Cadeaukaart te bekijken, tot wanneer u uw saldo kunt besteden bij Siebel Juweliers en de voorwaarden voor het verzilveren van uw Siebel Juweliers Cadeaukaart.

     

     

    Veilig betalen

    Is winkelen op Siebeljuweliers.nl veilig?
    Winkelen bij Siebel Juweliers is heel veilig. Om uw gegevens te beschermen, worden deze volledig gecodeerd verstuurd via SSL-servers en zijn zodoende beveiligd tegen toegang van derden. Dat betekent dat uw persoonlijke informatie wordt versleuteld en niet bekeken kan worden door anderen. 

    We voldoen aan alle regels van de privacywetgeving en alle andere wettelijke voorschriften.
    En wij geven uw persoonlijke informatie nooit aan derden zonder uw toestemming.

     

  2. Winkels

    Koopzondagen

    Welke Siebel Juweliers winkels zijn er geopend op zondag?
    De meeste filialen van Siebel Juweliers zijn één keer per maand op zondag geopend. Deze filialen van Siebel Juweliers zijn de eerste of de laatste zondag van de maand geopend. Voor andere filialen gelden echter reguliere koopzondagen. 

    Ook zijn er enkele filialen van Siebel Juweliers iedere zondag geopend of juist gesloten. Kijk voor de koopzondagen van het dichtstbijzijnde filiaal naar keuze op de pagina
    openingstijden.

    Openingstijden

    Wat zijn de openingstijden van de Siebel Juweliers winkels?
    openingstijden

    Contact
    Mocht u vragen hebben over de openingstijden, kunt u voor uw vragen telefonisch contact opnemen met onze winkels. De winkels zijn bereikbaar via telefoon en zijn geopend volgens de bekende openingstijden. Voor meer informatie over uw dichtstbijzijnde winkel verwijzen wij u naar winkels

    Ruilen en retourneren


    Kan ik een product retourneren in de winkel?
    U kunt het artikel dat u in één van onze filialen heeft gekocht, binnen 7 dagen retourneren in één van onze filialen met uitzondering van sale artikelen.
    U krijgt geen geld terug, maar u krijgt in ruil hiervoor een Siebel Juweliers Cadeaukaart t.w.v. het aankoopbedrag. 


    Kan ik een product ruilen in de winkel?
    In onze filialen kunt u het/de artikel(en) ruilen voor een ander artikel. Indien het nieuwe artikel duurder of goedkoper is dan het originele bedrag, dient u het verschil in bedrag bij te betalen of wordt dit gestort op een Siebel Juweliers Cadeaukaart. 

    Winkellocaties

    Alkmaar Langestraat

    Alkmaar Laat

    Almere

    Alphen aan den Rijn

    Amersfoort

    Amstelveen

    Amsterdam Noord

    Amsterdam Gelderlandplein

    Apeldoorn

    Arnhem

    Barneveld

    Breda

    Den Bosch

    Den Haag

    Deventer

    Drachten

    Eindhoven

    Emmen

    Goes

    Groningen

    Haarlem

    Heerlen

    Leeuwarden

    Leiden

    Leidschendam

    Lelystad

    Maastricht

    Middelburg

    Nijmegen

    Oldenzaal

    Rijswijk

    Roermond

    Roosendaal

    Rotterdam Alexandrium

    Rotterdam Beursplein

    Sittard

    Tilburg

    Utrecht

    Utrecht Hoog Catharijne

    Vlaardingen

    Weert

    Zoetermeer

    Zwolle

  3. Webshop

    Bestellen


    Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
    Stap 1: 
    Selecteer een artikel naar keuze en klik op de oranje knop “In winkelmand”. Indien van toepassing dient u eerst de juiste maat te selecteren voordat u verder kunt. Het artikel is nu toegevoegd aan uw winkelwagen. U bevindt zich nu in de winkelwagen. Als u meteen door wilt gaan naar de online kassa klikt u op de oranje knop “Bestellen”. U kunt ook kiezen voor “Ga verder met winkelen” om meer artikelen te bekijken. U kunt later altijd terugkeren naar uw winkelwagen door rechtsboven op “Winkelwagen” te klikken. Als u een kortingscode heeft kunt u deze nu invullen onder “Kortingscodes”, klik vervolgens op “Kortingsbon gebruiken” om de kortingscode te activeren. Als u in het winkelmandje aanpassingen doet, klik dan vervolgens op “Werk winkelmandje bij” om de wijzigingen definitief te maken.
    Stap 2: 
    Als u klaar bent met winkelen, gaat u naar uw winkelwagen en klikt u op “Bestellen” om naar de online kassa te gaan. Hier kunt u uw account aan maken of inloggen als u al een account heeft. In uw account worden gegevens als adres, telefoonnummer en e-mailadres gevraagd. Wanneer u later weer inlogt, hoeft u deze gegevens niet nogmaals op te geven. Als u in de kassa bent, is de internetverbinding beveiligd. 
    Stap 3:
    U kiest vervolgens voor een betaalmethode, meer informatie over de verschillende manieren van betalen vindt u elders in de klantenservice onder “Betalen”. U kunt kiezen om de bestelling zelf af te halen bij één van onze filialen of deze te laten verzenden. Afleveren kan alleen op een adres in Nederland. U kunt uw bestelling desgewenst op een ander adres laten bezorgen. Haal hiervoor het vinkje weg bij “Verzenden naar hetzelfde adres”. Zo kunt u bijvoorbeeld iemand anders verrassen met een mooi cadeau. Siebel Juweliers berekent €4,95 verzendkosten voor bestellingen onder de €40,-. Bestellingen boven de €40,- worden gratis verzonden.
    Stap 4:
    Controleer uw bestelling en aflevergegevens alvorens door te gaan. Klik op “Plaats uw bestelling” om deze te verzenden, u komt vervolgens in het beveiligde betaalscherm om uw bestelling te betalen.


    Wat gebeurt er met mijn bestelling?
    Uw bestelling wordt door Siebel Juweliers pas in behandeling genomen op het moment dat uw betaling is ontvangen. U ontvangt van ons twee e-mails: in de 1e e-mail ontvangt u een bevestiging van uw bestelling. Hierna ontvangt u van ons een 2e e-mail met daarin uw betaling. Zodra de betaling van de bestelling is afgerond, zal de order verder in behandeling genomen worden. Na ontvangst van uw bestelling en de daarbij behorende betaling zal Siebel Juweliers direct voor u gaan werken aan een snelle en correcte afhandeling van uw bestelling. 


    Zodra wij uw bestelling hebben ingepakt en verstuurd, krijgt u van ons een e-mail met een Track & Trace code van PostNL pakketservice, waarmee u de afleverstatus van uw bestelling kunt volgen. De bestellingen worden altijd in de mooiste cadeauverpakkingen afgeleverd. 

    Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
    Elke afgeronde bestelopdracht wordt per e-mail bevestigd met een orderbevestiging. Na uw betaling volgt eveneens een e-mail met de betalingsbevestiging; u ontvangt dus twee e-mails van ons. Het is daarom belangrijk om het e-mailadres correct in te vullen.


    De orderbevestiging per e-mail is geen betalingsbewijs, maar geeft aan dat de bestelprocedure succesvol is doorlopen en dat wij de order hebben ontvangen. Siebel Juweliers is gerechtigd om bestellingen te weigeren dan wel aanvullende informatie op te vragen.

    Wat kan ik doen als ik wel een 'Nieuwe bestelling' e-mail heb ontvangen, maar geen 'Betalingsbevestiging' e-mail heb ontvangen van Siebel Juweliers?
    Een bestelling die wel geplaatst is in de webshop, maar waarvan de betalingsprocedure niet is afgerond, wordt in ons systeem geannuleerd. De bestelling wordt daarom niet uitgeleverd.

    De enige mogelijkheid om het artikel alsnog te kunnen ontvangen is het artikel opnieuw via onze webshop te bestellen. Een afgeronde bestelopdracht wordt per e-mail bevestigd met een orderbevestiging. Na de betaling volgt eveneens een e-mail met betalingsbevestiging. Het artikel zal na ontvangst van de betalingsbevestiging worden geleverd.

    Hoe weet ik of de betaling is gelukt wanneer ik een artikel besteld via de webshop?
    Elke afgeronde bestelopdracht wordt per e-mail bevestigd met een orderbevestiging. Na de betaling volgt eveneens een e-mail met betalingsbevestiging. Het is dus belangrijk om het e-mailadres correct in te vullen! De orderbevestiging per e-mail is geen betalingsbewijs, maar geeft aan dat de bestelprocedure succesvol is doorlopen en dat wij de order hebben ontvangen. Siebel Juweliers is gerechtigd om bestellingen te weigeren dan wel aanvullende informatie op te vragen. 

    Wat kan ik doen als ik problemen ondervind tijdens het betalen?
    Mocht het niet mogelijk zijn om tot betalen over te gaan, terwijl u reeds het product in uw winkelmand heeft geplaatst en een account hebt aangemaakt, dan raden wij u aan om uw browsergeschiedenis te wissen (zie rechtsbovenin internet browser, geschiedenis, geschiedenis wissen). Hierna kunt het product opnieuw in uw winkemand plaatsen en overgaan tot betaling.

    Wat kan ik doen als het product dat ik wil bestellen online is uitverkocht?
    Het is mogelijk dat een artikel wel online staat in de webshop, maar online is uitverkocht. Wij raden u aan om online de 'Winkelvoorraad' te bekijken en, indien mogelijk, het artikel af te halen in één van deze winkels.

    Hoe kan het dat ik een bericht ontvang dat het artikel niet leverbaar is, terwijl op de webshop staat dat deze op voorraad is?
    Helaas gebeurt het wel eens dat een artikel bij ons verkeerd op voorraad staat in de webshop. Uiteraard doen wij ons uiterste best om dit zoveel mogelijk te voorkomen. Siebel Juweliers spant zich in om de inhoud van www.siebeljuweliers.nl zo vaak mogelijk te actualiseren en/of aan te vullen. Indien dit toch gebeurt, zullen wij u hier z.s.m. van op de hoogte brengen.

    Op de website staat een artikel met korting vermeld, geldt deze korting ook in de Siebel Juweliers winkels? 
    Ja, echter worden niet alle merken in onze winkels gevoerd. Hierdoor kan het gebeuren dat de webshop een model aanbiedt, die u in de winkel niet kan kopen. Wij adviseren u om de de winkelvoorraad online te bekijken in de webshop om eventuele teleurstellingen te voorkomen.

    Kan ik ook vanuit het buitenland bestellen?
    Nee, het is helaas niet mogelijk om in het buitenland een product van Siebel Juweliers te bestellen. Het is mogelijk om het product in het buitenland te bestellen met een Nederlands factuuraders. Vervolgens kunt u uw bestelling laten bezorgen in één van onze winkels en uw bestelling hier ophalen.

    Bestelling annuleren of wijzigen


    Kan ik een bestelling annuleren?
    Dit is mogelijk door te mailen naar webshop@siebeljuweliers.nl met de vermelding van uw naam, bestelnummer en besteldatum.  


    Kan ik een bestelling wijzigen?
    Dit is mogelijk door te mailen naar webshop@siebeljuweliers.nl met de vermelding van uw naam, bestelnummer en besteldatum. 
    Geef hierbij duidelijk aan wat de wijziging inhoudt.

    Bezorgen & Afleveren

    Wanneer kan ik een bestelling thuis laten bezorgen?
    Als u er zeker van bent dat er iemand op het afleveradres aanwezig is. DPD zal namelijk om een handtekening als ontvangstbevestiging vragen.

    Wat als ik niet thuis ben bij het bezorgen van mijn bestelling?
    Op het moment dat u niet thuis bent, wordt uw bestelling bij de buren afgeleverd door DPD, u ontvangt hiervan een bewijskaart in de brievenbus. Wanneer ook de buren niet thuis zijn, neemt DPD uw bestelling mee en kunt u deze bij een DPD parcelshop bij u in de buurt afhalen.

    Kan ik een pakket op een ander adres dan het huisadres laten bezorgen?
    U kunt het bestelde artikel op elk gewenst adres in Nederland laten bezorgen. Naast een factuuradres bieden wij de mogelijkheid om een apart ontvangstadres op te geven. Dit kan op uw kantoor zijn, bij de buren of bij degene die u wilt verrassen met een cadeau. Ook kunt u ervoor kiezen om u pakket op te halen bij één van de 750 parcelshops van DPD.

    Wat is de levertijd van een bestelling via de webshop?
    Indien een product op voorraad is in ons magazijn, is de levertijd: op werkdagen voor 15:00 uur besteld, morgen in huis.
    In een product niet direct op voorraad is in ons magazijn, is de levertijd drie tot vijf werkdagen.
    De levertijd van een product staat altijd in het groen vermeld op de productpagina rechts van de productafbeelding. 

    Betaal ik verzendkosten?
    Bestellingen boven de €40,- worden gratis bezorgd. Voor bestellingen onder de €40,- worden verzendkosten van €4,95 in rekening gebracht. Uw bestelling ophalen bij een Siebel Juweliers winkel is altijd gratis, ook voor bestellingen onder de €40,-.

    Kan ik een bestelling ophalen in een Siebel Juweliers winkel?
    U kunt aangeven bij welk Siebel Juweliers winkel u de bestelling wilt ophalen. Ophalen bij een Siebel Juweliers winkel is altijd gratis, ook voor bestellingen onder de €40,-. De levertijd van uw bestelling kan verschillen van de aangegeven levertijd in de webshop. Op het moment dat uw bestelling wordt verzonden naar een Siebel Juweliers winkel ontvangt u een bevestiging per e-mail met de levertijd en ophaalinformatie. Wij verzoeken vriendelijk u om de ontvangen factuur uit te printen en mee te nemen naar het filiaal als bewijs van betaling (ook wanneer er voor Afterpaybetaling is gekozen). 

    Is het mogelijk om de verzending van mijn bestelling te volgen?
    Zodra wij uw bestelling hebben ingepakt en verstuurd, krijgt u van ons een e-mail met een Track & Trace code van DPD pakketservice, waarmee u de afleverstatus van uw bestelling kunt volgen. 

    Wat kan ik doen wanneer mijn bestelling niet juist is?
    Wij doen er alles aan om uw bestelling perfect af te handelen. Mocht uw bestelling desondanks niet juist zijn, willen wij u vriendelijk verzoeken om contact op te nemen met de webshop klantenservice via 088-6550399 of per e-mail webshop@siebeljuweliers.nl

    Afleveren bestelling
    Wanneer het pakket met uw bestelling wordt geleverd, controleer dan altijd de verpakking. 
    Mocht het pakket ernstig beschadigd zijn en u vertrouwt het niet, dan adviseren wij u om niet te tekenen voor ontvangst. Het pakket wordt dan teruggestuurd en Siebel Juweliers zal de status van het pakket beoordelen. Op het moment dat u heeft getekend voor ontvangst, houdt dit in dat u het pakket ‘in goede orde heeft ontvangen’. Indien later blijkt dat producten beschadigd zijn of ontbreken door toedoen het beschadigde pakket, zijn wij helaas niet aansprakelijk.

    Gratis inpakservice

     

    Cadeauverpakking

    Kan mijn bestelling in cadeauverpakking worden verzonden?

    Dat kan zeker; u hoeft slechts tijdens het bestelproces aan te geven dat u uw bestelling graag in cadeauverpakking zou willen ontvangen. Onze webshop medewerkers zullen ervoor zorgen dat de bestelling in de mooiste cadeauverpakking wordt afgeleverd.

    Kortingscode inwisselen

     

    Hoe kan ik een kortingscode inwisselen?
    Om de kortingscode te kunnen gebruiken, kunt  u deze invoeren onder “Kortingscodes”, binnen het overzicht van de winkelwagen. U voert de kortingscode in voordat u verder gaat met bestellen. Vervolgens klikt u op de knop “Toepassen”. Er zal een melding komen te staan dat de kortingscode met succes in verwerkt.

    Retourneren webshop

    Kan ik een product dat gekocht is in de webshop retourneren?
    Ja, een product gekocht op www.siebeljuweliers.nl heeft een retourtermijn van 30 dagen. Binnen deze periode kunt u via DPD het product kosteloos aan ons retourneren (meer informatie leest u verder onder 'Retour sturen via DPD').
    Ook is er de mogelijkheid om de bestelling in te leveren in één van onze filialen. Vanuit het filiaal zal het pakket dan worden teruggestuurd naar de webshop. Er wordt geen geld terug gegeven in de winkel. Het product moet in de originele staat zijn: oftewel het product mag niet beschadigd of gedragen zijn, uiteraard mag het product wel gepast zijn. Het Siebel Juweliers etiket dat bij aankomst aan het artikel zit, dient bij een retour nog steeds aan het artikel bevestigd te zijn, tenzij het etiket het passen belemmert. Het etiket moet wel bij een retour bij het artikel in de originele verpakking aanwezig zijn. Een product kan alleen geretourneerd worden mits in de originele verpakking.


    Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van een product dat is aangeschaft via de webshop?

    Nee, er zijn geen kosten verbonden aan het retourneren van een product dat is aangeschaft via de webshop.


    Waar kan ik een product retourneren dat is aangeschaft via de webshop?

    U kunt het artikel in één van onze filialen inleveren of via DPD naar ons terugsturen. 


    Retour via een Siebel Juweliers filiaal:

    Retourneren bij een Siebel Juweliers filiaal is kosteloos.
    1. Vul het retourformulier in dat u heeft ontvangen bij de levering.
    2. Dit formulier, de webshop kassabon en het artikel in originele staat neemt u mee naar het filiaal.
    3. In het filiaal kan het product ingeleverd worden.
    4. Het aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten in het geval dat de complete bestelling terug wordt gestuurd) wordt zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen vanaf het moment dat het product bij Siebel Juweliers aangekomen is, terug gestort op de rekening waarmee u betaald heeft, tenzij u betaald heeft met een cadeaukaart. In dat geval ontvangt u voor het bedrag wat betaald is met een cadeaukaart, een nieuwe cadeaukaart.
     

    Retour sturen via DPD:
    Retouradres: SBWS – Zekeringstraat 44 1014 BT Amsterdam.

    1. Vul het retourformulier in dat u heeft ontvangen bij de levering.
    2. Plaats het retourformulier en het artikel in originele verpakking in de verzenddoos.
    3. Plak het meegeleverde retouretiket op de doos.
    4. Zorg dat de verzenddoos goed afgesloten en afgeplakt is en lever het in bij een DPD depot.
    5. Bewaar het verzendbewijs.
    6. Het aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten in het geval dat de complete bestelling terug wordt gestuurd) wordt zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen vanaf het moment dat het product bij Siebel Juweliers aangekomen is, terug gestort op de rekening waarmee u betaald heeft, tenzij u betaald heeft met een cadeaukaart. In dat geval ontvangt u voor het bedrag wat betaald is met een cadeaukaart, een nieuwe cadeaukaart.


    Wat zijn de retourvoorwaarden van de Siebel Juweliers webshop?
    Lees hier de retourvoorwaarden.
    Vul daarna ons retourformulier of het Europees Modelformulier voor Herroeping in.


    De gevolgen van het gebruik maken van de bedenktijd
    - U krijgt alles wat u aan Siebel Juweliers heeft betaald, inclusief de betaalde leveringskosten, binnen 14 dagen na ontbinding terug. Alleen als u heeft gekozen voor een duurdere verzendmethode krijgt u alleen kosten van de standaard verzendmethode terug. Siebel Juweliers mag wachten met terugbetalen tot wij het product hebben teruggekregen of tot u aantoont dat u het product heeft teruggestuurd.
    - Siebel Juweliers betaald terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u ons heeft betaalt. Dit is alleen anders als u toestemming geeft voor een andere betaalmethode. In dat geval brengt Siebel Juweliers geen extra kosten in rekening.
    - U bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering door gebruik van het product dat verder gaat dan nodig om de aard, kenmerken en werking van het product te beoordelen.

    Thuiswinkel waarborg

    Veilig en vertrouwd winkelen in de webshop van Siebel Juweliers
    Siebel Juweliers is volwaardig lid van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.

    Certificaat Thuiswinkel Waarborg
    Het Thuiswinkel Waarborg is hét Nederlandse keurmerk voor bedrijven die producten en/of diensten verkopen via internet, catalogi, post en andere verkoopkanalen op afstand. Alle leden van Thuiswinkel.org zijn te herkennen aan het keurmerk. Als consument kunt u ervan op aan dat deze bedrijven de Algemene Voorwaarden Thuiswinkelen en de gedragsregels van de vereniging onderschrijven, dat ze zich houden aan en aanspreekbaar zijn op naleven van de relevante wet- en regelgeving. Als u iets koopt bij een lid van Thuiswinkel.org betekent dit voor u:

    Helderheid over met wie u zaken doet 
    - Vermelding van identiteit, inschrijfnummer van de Kamer van Koophandel en feitelijke adres van het bedrijf
    - Gemakkelijk, rechtstreeks en permanent toegang tot bedrijfsgegevens middels de Verklaring Thuiswinkel Waarborg

    Oplossen klachten en geschillen
    - Duidelijke informatie over hoe en op welk adres u met klachten terecht kan;
    - Bemiddeling klachten en geschillen via Thuiswinkel.org;
    - Het behandelen van uw klacht door een onafhankelijk geschillencommissie.

    Duidelijke garanties en voorwaarden;
    - Duidelijke informatie over service na aankoop en commerciële garanties;
    - Duidelijke informatie over de voorwaarden.

    Thuiswinkel Waarborg en geschillen
    De bij Thuiswinkel.org aangesloten bedrijven zullen redelijkerwijs al het mogelijke doen om klachten goed op te lossen. Mocht dat toch niet geheel naar wens verlopen, dan voorzien de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel Waarborg in de mogelijkheid een geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of een vergelijkbare onafhankelijke geschilleninstantie. De uitspraken van de Geschillencommissie Thuiswinkel zijn bindend; dit betekent dat het bij Thuiswinkel.org aangesloten bedrijf zich dient te houden aan de uitspraak van de Geschillencommissie Thuiswinkel (tenzij het bedrijf de uitspraak binnen twee maanden ter toetsing aan de rechter heeft voorgelegd).

    Nakomingsgarantie
    Ten aanzien van de uitspraken van de Geschillencommissie Thuiswinkel biedt het Thuiswinkel Waarborg een “Nakomingsgarantie”. Dit betekent dat Thuiswinkel.org garandeert dat een uitspraak van de commissie wordt nagekomen. Doet een bedrijf dat niet binnen de gestelde termijn, dan kan de betrokken consument zich schriftelijk tot Thuiswinkel.org wenden.

    Bekijk hier het Thuiswinkel Certificaat van Siebel Juweliers.

  4. Siebel Club

    Siebel Club FAQ

    1. Ik ben mijn wachtwoord voor mijn Siebel Club account vergeten – wat moet ik doen?
    Het lidmaatschap is gekoppeld aan je online gebruikersaccount. Indien nodig kun je op www.siebeljuweliers.nl/customer/account/login/ via de button Wachtwoord vergeten? je wachtwoord opvragen.


    2. Hoe word ik member van de Siebel Club?
    Hier kun je je aanmelden om member te worden of je kunt je aanmelden in de winkel. Voor de aanmelding in de winkel wordt hetzelfde online formulier gebruikt.

    3. Kan iedereen lid van de Siebel Club worden?
    Wanneer je 18 jaar of ouder bent , een geldig e-mailadres hebt en een geldig woonadres in Nederland hebt, kun je lid van de Siebel Club worden.

    4. Moet ik betalen om member van de Siebel Club te worden?
    Nee, het lidmaatschap is gratis.

    5. Hoe kan ik mijn lidmaatschapgegevens updaten?
    Login op siebeljuweliers.nl met je e-mailadres en wachtwoord en open je ‘Account gegevens’.

    6. Is het lidmaatschap persoonlijk?
    Ja, er kan slechts één persoon per lidmaatschapsaccount geregistreerd worden.

    7. Zijn alle aanbiedingen in de winkel en online worden gebruikt?
    Niet alle vouchers zijn zowel in de winkel als online te wisselen. Service vouchers zijn enkel in de winkel in te wisselen. Kortingsvouchers zijn zowel in de winkel als online in te wisselen. Bekijk de voorwaarden hier.

    8. Hoe kan ik een kortingsvoucher online verzilveren?
    Een kortingsvoucher kan verzilverd worden in je winkelmand. Het vouchernummer kun je als kortingscode in de winkelmand invoeren, om vervolgens op toepassen te drukken.

    9. Hoe kan ik zien welke vouchers ik nog open heb staan?
    Dit kun je zien door in te loggen op de website en op de tab ‘Vouchers’ te klikken. Onze verkoopmedewerkers kunnen je openstaande vouchers ook inzien wanneer je aangeeft member te zijn.

    10. Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?
    Je kunt je lidmaatschap opzeggen door in te loggen op de website en je af te melden onder het kopje Siebel Club in je account. Je kunt ook een e-mail sturen naar info@siebeljuweliers.nl onder vermelding van je naam en e-mailadres waarmee je ingeschreven staat als member.

  5. Sieraden

    Onderhoud sieraden

    poetsmiddelen


    Hoe onderhoudt u uw sieraden?
    Wanneer u gaat sporten, huishoudelijk of grof werk gaat doen, gaat slapen of douchen is het aan te raden uw sieraden af te doen. 

    Berg uw sieraden als u ze niet draagt met zorg op. Wikkel ze in een zachte doek of leg ze in een doosje, zodat ze niet met andere sieraden in aanraking komen waardoor onnodige krassen of beschadigingen kunnen ontstaan.

    Gouden, zilveren en titanium  sieraden blijven mooi door ze af en toe voorzichtig schoon te borstelen in een sopje van bijvoorbeeld zachte groene zeep. U kunt hiervoor een zachte tandenborstel gebruiken. Spoel de sieraden vervolgens goed af met lauw water en droog deze zorgvuldig met een doek die geen pluizen afgeeft.

    Gebruik geen chemische middelen of een harde doek om uw sieraden schoon te maken.

    Voor het verantwoord schoonmaken van uw sieraden kunt u terecht bij Siebel Juweliers, waar u speciale onderhoudsmiddelen voor uw sieraden kunt aanschaffen.

    Wees voorzichtig met het aanbrengen van make-up en parfums. De cosmetische stoffen tasten niet het goud zelf aan, maar kunnen wel de bijmetalen aantasten waardoor uw sieraden minder zullen gaan glanzen.  Hoe hoger het goudgehalte van uw sieraden, hoe kleiner deze kans overigens is.

    Vermijd zwavelhoudende substanties en chloor bij het dragen van zilveren sieraden, hierdoor kan het zilver zwart worden.

    Prijzen gouden sieraden

    Eerlijke prijzen

    Het is je wellicht al opgevallen. Bij Siebel Juweliers zijn de prijzen van gouden sieraden variabel. Het is namelijk zo dat ieder gouden sieraad uniek is en daarom is de prijs ook uniek: geen gouden sieraad is exact hetzelfde, want het is handgemaakt met natuurlijke materialen. Bij ons dus geen gemiddelde prijzen!
     

    Gouden sieraden
    Voor gouden sieraden is het goudgewicht van belang voor het vaststellen van de prijs. Daarom wordt bij ons ieder gouden sieraad zorgvuldig gewogen. Aan de hand van het gewicht bepalen wij de juiste prijs.
     

    Gouden sieraden met diamant(en)
    Bij gouden sieraden met diamant zijn naast het goudgewicht ook belangrijke eigenschappen van de diamant van invloed op de prijs:

    - het gewicht van de diamant
    - de zuiverheid van de diamant
    - de kleur van de diamant


    Ieder gouden sieraad met diamant(en) wordt door één van onze diamantexperts gecontroleerd. Volgens strenge regels, bepaalt de diamantexpert wat het exact gewicht, zuiverheid en kleur van de diamant.


    We kiezen ervoor om deze methode toe te passen omdat we geloven in eerlijke prijzen.

    Kom naar één van onze winkels. Onze vakkundige medewerkers lichten u graag onze visie verder toe.
     

    Klik hier om ons assortiment gouden en gouden met diamant sieraden te bekijken.

    Graveren sieraden

    Kan ik mijn sieraad laten graveren in de winkel?
    In de meeste sieraden is het mogelijk om een gravure te plaatsen, zo kunt u het  sieraad persoonlijker maken. Onze medewerkers in onze vestigingen informeren u graag over de mogelijkheden en de kosten.

    Vaak is het gezien de drukte niet mogelijk om een gravure direct te plaatsen in het gekochte sieraad. Onze medewerkers zullen met u bespreken wanneer u het sieraad met gravure nodig heeft en aan de hand daarvan bekijken wat er mogelijk is.

    Kan ik mijn sieraad laten graveren in de webshop?
    Momenteel is het helaas nog niet mogelijk om sieraden via onze webshop te laten graveren. U heeft de mogelijkheid om uw bestelling via de webshop te plaastsen en af te laten leveren in een Siebel Juweliers winkel. Hier kunt u uw bestelling ophalen en eventueel, indien er op dat moment gelegenheid voor is en het artikel naar wens is, direct laten graveren.

    Wat zijn de kosten van het graveren van een sieraad?

    De kosten verschillen per graveermethode; machinaal-, laser- of handgraveerwerk. Onze medewerkers in onze vestigingen informeren u graag over de mogelijkheden en de kosten.

     

    Reparaties sieraden


    Kan ik bij Siebel Juweliers terecht voor de reparatie van mijn sieraad?
    Siebel Juweliers biedt u de mogelijkheid om reparaties aan sieraden professioneel uit te laten voeren via onze reparatieservice. Hiervoor wordt een aanbetaling van €15,- gevraagd, welke wordt verrekend op het moment dat u uw sieraad gerepareerd weer komt ophalen. Wanneer u er eventueel voor kiest om een prijsopgaaf niet te accepteren vervalt de €15,- welke u heeft aanbetaald in verband met onderzoekskosten.


    Sieradenservice
    Heeft u vragen over een sieraad dat u ter reparatie heeft ingeleverd bij één van onze vestigingen, dan kunt u mailen naar: info@siebeljuweliers.nl

    Onze sieradenmerken

    Boccia Titanium
    Buddha to Buddha
    Esprit
    Diamonde
    Diamonfire
    Siebel Gold
    Siebel Signature
    Silver by Siebel
    Swarovski
    Ti Sento

    Prijsopgave sieraden

    Kan ik per e-mail een prijsopgave opvragen voor bijvoorbeeld een sieraad? 
    Voor het juiste advies adviseren wij u om langs te komen in één van onze vestigingen, zodat uw sieraad beoordeeld kan worden. Onze medewerkers helpen u graag verder.

    Ringmaat opmeten

    Polsmaat opmeten? Klik hier

    Als je op zoek bent naar een ring voor jezelf of voor een ander, dan is het bepalen van de juiste ringmaat een belangrijk. Op deze pagina vind je meer informatie over de verschillende ringmaten en leggen we uit hoe je eenvoudig zelf je maat kunt opmeten. Je bent uiteraard ook meer dan welkom in één van onze winkels om je ringmaat te laten opmeten.


    Hieronder vind je de twee beste opties om je ringmaat op te kunnen meten. Bij de eerste optie heb je een ring en een printer nodig. Bij de tweede optie heb je een liniaal en een ring nodig. Kies zelf de voor jouw eenvoudigste optie.
     

    Optie 1: Gebruik een bestaande ring

    Dit is een eenvoudige methode voor als je al een ring draagt die goed past.

    1. Klik op het plaatje om het blad uit te printen. Print het plaatje op 100% uit omdat het anders af kan wijken van het origineel.
    2.
    Leg een goed passende ring van jezelf of van degene waarvoor je een ring wilt kopen op de cirkels. De cirkel die exact overeenkomt met de binnenkant van de ring is de juiste maat.

    Ringmaten preview


    Optie 2: Gebruik een liniaal

    Je kan je ringmaat met een liniaal opmeten.

    1. Plaats een goed passende ring van jezelf of van degene waarvoor je een ring wilt kopen op de liniaal.
    2. Bekijk hoeveel mm de liniaal aan de binnenkant van je ring aangeeft. Is dit bijvoorbeeld 18mm dan is jouw ringmaat 18.

    Ringmaat opmeten met liniaal 

    Tips!

    1. Twijfel je tussen twee maten, kies dan altijd de grotere maat.

    2. De omvang van je vingers wordt onder andere beïnvloed door temperatuur. Probeer je ringmaat op te meten op een zo neutraal mogelijk moment en bij kamertemperatuur.

    3. Heb je een brede ring op het oog? Kies dan een ringmaat die een halve tot een hele maat groter is dan je normale maat. Ringen die breder zijn, voelen strakker om je vinger.

    4. Koop je een ring voor iemand anders? Gebruik één van zijn/haar ringen om zo de juiste maat te bepalen.

    Ringmaten

      Omtrek in mm

      Diameter in mm

      39 mm

      12,3 mm

      40 mm

      12,6 mm

      41 mm

      13,0 mm

      42 mm

      13,3 mm

      43 mm

      13,6 mm

      44 mm

      14,0 mm

      45 mm

      14,3 mm

      46 mm

      14,6 mm

      47 mm

      15,0 mm

      48 mm

      15,3 mm

      49 mm

      15,6 mm

      50 mm

      15.9 mm

      51 mm

      16,2 mm

      52 mm

      16,5 mm

      53 mm

      16,8 mm

      54 mm

      17,2 mm

      55 mm

      17,5 mm

      56 mm

      17,8 mm

      57 mm

      18,1 mm

      58 mm

      18,4 mm

      59 mm

      18,8 mm

      60 mm

      19,1 mm

      61 mm

      19,4 mm

      62 mm

      19,7 mm

      63 mm

      20,0 mm

      64 mm

      20,3 mm

      65 mm

      20,6 mm

      66 mm

      21,0 mm

      67 mm

      21,3 mm

      68 mm

      21,6 mm

      69 mm

      22,0 mm

      70 mm

      22,3 mm

      71 mm

      22,6 mm

      72 mm

      23,0 mm

     

    Polsmaat opmeten

    Ringmaat opmeten? Klik hier


    Hoe meet je jouw polsmaat?
    Jouw polsmaat is niet hetzelfde als een armbandmaat; voor jouw armbandmaat tel je een aantal centimeters bij jouw polsmaat op.


    Gebruik hiervoor onderstaande tabel:

     Pascomfort  Armbandmaat
     Strakke armband   Polsmaat + 1,5 cm
     Medium losse armband  Polsmaat + 2 cm
     Losse armband  Polsmaat + 3 cm


    * Jouw armband zit het meest comfortabel als die 2½ cm ruimer is dan jouw polsomvang.
    Meet de omtrek van jouw pols (net boven de knokkel vanaf de vingers gezien) en tel daar 2½ cm bij op.

    Een voorbeeld:
    - Jouw polsomtrek (net boven de knokkel vanaf de vingers gezien) = 16,5 cm.

    - Tel daar 2½ cm bij op.
    - Jouw armbandmaat is 19 cm. 
     

    Het opmeten van jouw polsmaat
    Het bepalen van uw polsmaat kan eenvoudig met een touwtje of een meetlint. Wikkel een meetlint om uw pols (op het polsbot), niet te strak maar wel rondom aansluitend. Lees vervolgens de maat af van het meetlint. Bij gebrek aan een meetlint, wikkelt u een touwtje op dezelfde wijze om uw pols.  Zet een streep op het touwtje waar het touwtje uw pols volledig heeft omhuld.  Leg het touwtje vervolgens langs een meetlat en lees de maat af.


    Tip!
    Nog makkelijker is een goed passende armband op te meten en deze lengte aan te houden.

     

  6. Horloges

    Onderhoud horloge

    Hoe onderhoudt u uw horloge?
    Wind een mechanisch horloge altijd op in de richting van de klok. Zorg dat je hierbij het horloge van je pols haalt, om beschadigingen aan het mechaniek te voorkomen.

    Vermijd contact met chemische producten en blootstelling aan hevige stoten en schokken, ook als uw horloge `schokproef’ is. Daarnaast adviseren wij het horloge niet bloot te stellen aan extreme  temperatuurverschillen.

    Indien u uw horloge regelmatig blootstelt aan water, adviseren wij om uw horloge jaarlijks op waterdichtheid te laten controleren.

    Zorg er altijd voor dat de schroef/kroon gesloten blijft

    Zie de voorschriften onder “Waterdichtheid” om te zien in hoeverre u  uw horloge kunt blootstellen aan water. Komt er toch water of condens in uw horloge, kom dan naar één van onze vestigingen om het horloge te laten nakijken, ook als het uurwerk nog werkt.  Vocht veroorzaakt roest en roest kan uw horloge ernstig beschadigen. Mocht het glas van uw horloge breken of barsten, laat het dan vervangen. Hiervoor kunt u terecht bij één van onze vestigingen.  

    Indien de batterij van uw horloge leeg is, raden wij aan deze direct te vervangen. Lege batterijen kunnen lekken en dat is zeer schadelijk voor het uurwerk. Wij adviseren om met het horloge, garantiebewijs en de aankoop bon naar een van onze vestigingen te komen om het horloge te laten nakijken. Onze medewerkers zullen u graag verder helpen.

    Lees de gebruiksaanwijzing aandachtig door en laat het repareren van uw horloge over aan een deskundige!

    Hoe onderhoudt u een stalen horlogeband?
    Metalen banden kunnen voorzichtig gewassen worden met water. Wanneer de band erg vuil is, kunt u een zachte tandenborstel gebruiken met wat water en zeep om het vuil weg te poetsen. Daarna dient u het goed te spoelen met water en voorzichtig te drogen met een zachte doek. Als uw horloge niet waterdicht is, zorg er dan voor dat er geen water in uw horloge komt. Het horloge kast kan voorzichtig worden schoongeveegd met een vochtige zachte doek en daarna worden gedroogd.

    Hoe onderhoudt u een lederen horlogeband?
    Lederen banden moeten wat losser worden gedragen in de zomer, aangezien ze zweet zullen absorberen. Wanneer de band strak om de pols gedragen wordt kan er geen lucht onder de band komen, dit kan ook zorgen voor uitslag op de pols. Als de band toch vochtig wordt van het zweten, veeg deze dan droog met een zachte doek. Om langer plezier van uw lederen band te hebben, raden wij u aan om uw horlogeband in te spuiten met een kleurloze leerspray, zo blijft hij langer mooi.

    Heeft mijn horloge een onderhoudsbeurt nodig?
    Een horloge is vergelijkbaar met een auto, behalve benzine is ook onderhoud noodzakelijk om een auto goed te laten rijden. Net name voor duurdere horloges raden wij aan om het horloge voor een onderhoudsbeurt naar een erkende horlogemaker te laten sturen. Uiteraard biedt Siebel Juweliers deze service ook. Het horloge wordt dan helemaal uit elkaar gehaald, gesmeerd, geolied en waar nodig worden onderdelen vervangen. Uiteraard wordt het horloge dan ook voorzien van een nieuwe batterij en indien gewenst op waterdichtheid getest. Is het horloge na een uitvoerige test goed bevonden, dan wordt het weer teruggestuurd. Onze medewerkers adviseren u hier graag over.

    Graveren horloge

    Kan ik mijn horloge laten graveren?
    In de meeste horloges is het mogelijk om een gravure te plaatsen, zo kunt u het  horloge persoonlijker maken. Onze medewerkers in onze vestigingen informeren u graag over de mogelijkheden en de kosten.

    Vaak is het gezien de drukte niet mogelijk om een gravure direct te plaatsen in het horloge. Onze medewerkers zullen met u bespreken wanneer u het horloge met gravure nodig heeft en aan de hand daarvan bekijken wat er mogelijk is.

    Kan ik mijn horloge laten graveren in de webshop?
    Momenteel is het helaas nog niet mogelijk om horloges via onze webshop te laten graveren. U heeft de mogelijkheid om uw bestelling via de webshop te plaastsen en af te laten leveren in een Siebel Juweliers winkel. Hier kunt u uw bestelling ophalen en eventueel, indien er op dat moment gelegenheid voor is en het artikel naar wens is, direct laten graveren.

    Reparaties horloges


    Kan ik bij Siebel Juweliers terecht voor de reparatie van mijn horloge?
    Siebel Juweliers biedt u de mogelijkheid  om reparaties aan horloges professioneel uit te laten voeren via onze reparatieservice. Wanneer het horloge buiten de garantie valt wordt er gevraagd om een aanbetaling van €15,-. Deze aanbetaling wordt verrekend op het moment u uw horloge gerepareerd weer komt ophalen. Wanneer u er eventueel voor kiest om een prijsopgaaf niet te accepteren vervalt de €15,- welke u heeft aanbetaald in verband met onderzoekskosten.

     

    Horlogeservice
    Heeft u vragen over een horloge of dat u ter reparatie ingeleverd heeft bij één van onze vestigingen, dan kunt u mailen naar: horlogeservice@siebeljuweliers.nl

    Onze horlogemerken



    Boccia Titanium

    Citizen (nieuw!)

    Danish Design

    Diesel

    Edox

    Emporio Armani

    Esprit

    Fossil

    Frederique Constant

    Gc

    Guess

    Hugo Boss

    Michael Kors

    Raymond Weil

    Seiko

    Skagen

    Swarovski

    Tommy Hilfiger 

    Prijsopgave horloges

    Kan ik per e-mail een prijsopgave opvragen voor bijvoorbeeld een nieuwe horlogeband?
    Voor het juiste advies adviseren wij u om langs te komen in één van onze vestigingen, zodat uw horloge beoordeeld kan worden. Onze medewerkers helpen u graag verder. U kunt de verschillende onderdelen van uw horloge niet per e-mail bestellen, echter is het opvragen van een prijsopgave wel mogelijk. Hiervoor kunt u contact openmen met info@siebeljuweliers.nl 


     

    Batterij vervangen

    Mijn horloge staat stil. Wat nu?
    Wanneer een horloge niet meer loopt, is de kans groot dat de batterij leeg is.
    Wij adviseren om met het horloge, garantiebewijs en de aankoop bon naar een van onze vestigingen te komen om het horloge te laten nakijken. Onze medewerkers helpen u graag verder.

    Waterdichtheid

    Is mijn horloge waterdicht?
    Voor bescherming tegen water hanteren wij de volgende richtlijnen:

    Horloges met een waterdichtheid tot:
    - 3 ATM biedt bescherming tegen spatwater.
    - 5 ATM biedt bescherming bij douchen en zwemmen, mits er geen grote temperatuurverschillen optreden.
    - 10 ATM zijn geschikt voor de meeste vormen van watersport in ondiep water. Let op bij grote temperatuurverschillen.
    - 20 ATM zijn geschikt voor alle vormen van watersport en duiken.

    Kan een horloge tegen heet water?
    Absoluut niet! Heet water uit een kraan, bad of sauna kan de kastonderdelen vervormen. De afdichtende werking van de pakkingen zal daarmee verloren gaan. Bovendien kan het uurwerk beschadigen en de olievoorziening verstoord raken.

    Hoe vaak moet de waterdichtheid getest worden?
    Om de twee à drie jaar en daarnaast iedere keer dat de kast open is geweest, bijvoorbeeld na het verwisselen van de batterij.
    Indien u uw horloge regelmatig aan water blootstelt, adviseren wij uw horloge jaarlijks op waterdichtheid te laten controleren

    Wat te doen als uw horloge in aanraking is geweest met zout water?
    Zout water werkt agressief op de afdicht-rubbers en andere materialen van het horloge. Het beste kunt u direct na het zwemmen het horloge goed afspoelen met (zoet) kraanwater. Bij grote temperatuurverschillen kan er condens aan de binnenzijde van het glas ontstaan. Dit kan geen kwaad en trekt vanzelf weer weg.

  7. Diamant

    Diamant kwaliteit


    Diamantkwaliteit

    Om de waarde te bepalen van een diamant spelen de volgende kwaliteitsnormen de voornaamste rol. Deze vier elementen worden uitgedrukt in het Engels en beginnen elk met de letter C.

    De 4 C’s hebben de onderstaande betekenis.

    Carat Gewicht diamant
    Clarity Zuiverheid diamant
    Colour Kleur van diamant
    Cut Slijpsel en slijpvorm diamant


    Carat
    Het gewicht van edelstenen wordt uitgedrukt in karaten. In het verre verleden maakte men gebruik van de natuurlijke gewichtseenheid: de zaadjes van de Johannesbroodboom welke altijd een zelfde gewicht hebben.

    Het Griekse woord voor dit zaadje is Keration, hier is het woord karaat van afgeleid. Het gewicht van 1 karaat  is gelijk aan 0.2 gram (200 mg). Een karaat is weer onderverdeeld in 100 punten. Een diamant van een kwart karaat is een 25 punter of  0.25 crt.

    Clarity
    De zuiverheid van een diamant wordt met een 10x vergrotende loep bekeken en bepaald door een deskundige.

    In een diamant kunnen onzuiverheden worden waargenomen, minuscule sporen van niet gekristalliseerde koolstof of andere mineralen. De verzamelnaam  voor deze onzuiverheden, zoals bijvoorbeeld een gles of veren, is “insluitsels”.
    Net als vingerafdrukken maken de insluitsels een diamant uniek.

    Hoe minder insluitsels een diamant bevat hoe zeldzamer en hoe kostbaarder een diamant is. Indien een diamantair met een 10x vergrotende loep geen enkel insluitsel constateert dan wordt een diamant loepzuiver genoemd. Dit is de allerhoogste kwaliteit die men kan toekennen aan een diamant en deze is dan ook uiterst zeldzaam.

    Wanneer insluitsels met het blote oog worden waargenomen dan spreekt men van een piqué kwaliteit. Tegenwoordig kan men ook middels een laserbehandeling insluitsels nagenoeg verwijderen.

    Tussen de aanduiding loepzuiver en piqué liggen andere benamingen. Hieronder volgt een overzicht van deze benamingen en de bijbehorende insluitsels.

    Met de volgende gradaties wordt de zuiverheid van de diamant aangegeven:

    FL Loepzuiver (Flawless)
    VVS1/VVS2 Zeer, zeer kleine insluitsels (Very, very small inclusions)
    VS1/VS2 Zeer kleine insluitsels (Very small inclusions)
    SI1/SI2 Kleine insluitsels (Small inclusions)
    P1/P2/P3 Zichtbare insluitsels (Piqué 1, 2 of 3)

    Colour
    Het merendeel van de diamanten lijkt kleurloos, maar ze hebben vaak een  nauwelijks zichtbare gele of bruinachtige tint. De mooiste diamant is volkomen kleurloos, want alleen een kleurloze diamant kan een volmaakte prismawerking hebben. Deze diamanten zijn echter uiterst zeldzaam. De mooiste kleur van diamant wordt blauw-wit genoemd.

    Nog zeldzamer zijn de zogenaamde ‘natural Fancy Colour’ diamanten, die een sterke natuurlijke kleur hebben zoals: groen, rood, roze, blauw, amber, zwart en de minder zeldzame goud- of kanariegeel.

    De kleur kan men tegenwoordig met hoge druk- en hoge temperatuur behandelingen verbeteren of veranderen.

    Met de volgende gradaties wordt de kleur van diamant aangegeven:

     Cut
    De wijze van slijpen van een diamant is ook een belangrijke factor van de waardebepaling van een diamant. Het is de enige factor waar de mens invloed op kan hebben.

    Een ruwe diamant ziet er uit als een gewone kiezelsteen. De bekwame vakmensen zijn in staat een gloedvolle kracht te onthullen uit een nog te slijpen steen.

    Hoe beter een diamant geslepen is hoe meer vuur en schittering de diamant zal vertonen en zal dus ook meer geld waard zijn.

    De slijper slijpt de facetten van de diamant zodanig dat de diamant gaat leven. Het licht wordt door interne en externe reflectie weerkaatst.

    De kennis van het slijpen gaat van generatie op generatie, het vereist een enorme vakkennis en nauwkeurigheid, want uiteindelijk bepaalt het slijpsel de schittering en flonkering van de diamant.

    Tijdens het slijpproces treedt er een verlies op tot wel 50% van het oorspronkelijke gewicht van de steen. 

    Onderhoud diamant

    Onderhoud van uw diamant
    Hoewel diamant hard en duurzaam is, kan er bij een harde stoot in de richting van een kristalvlak toch een stukje van de steen afspringen. Het is daarom raadzaam een sieraad met diamant niet te dragen bij ruwe werkzaamheden.

    Gebruik nooit een chloorbleekmiddel, de diamant is hier wel tegen bestand, maar het metaal van de zetting kan worden aangetast of verkleuren. 

    Wij adviseren u uw sieraden met diamant nooit los bij elkaar op te bergen, zo kunnen de diamanten elkaar of andere sieraden beschadigen, berg deze waardevolle juwelen met zorg op.

    Om te voorkomen dat u uw diamant verliest, adviseren wij u om uw sieraden met diamant eenmaal per jaar te laten controlen in een van onze winkels. Hier kan dan worden geconstateerd of er sprake is van een losse zetting of tekenen van slijtage.

    Maak uw sieraden regelmatig schoon, want deze worden dof door huidvet, zeep, cosmetica, stof etc; ze verliezen zo hun glans en de schittering maakt diamant juist zo onweerstaanbaar. U kunt dit uiteraard in een van onze winkels laten doen, wilt u toch zelf uw diamant oppoetsen, adviseren wij u om het sieraad met diamant in een lauwwarm sopje met een scheutje ammonia te laten weken en daarna met een zachte tandenborstel schoon te borstelen. Uitgezonderd zijn sieraden met edelstenen met veel insluitsels zoals smaragd, ook parels en organische mineralen zoals bloedkoraal en barnsteen, deze kunnen beter alleen worden opgewreven.

    Twijfelt u of uw sieraad geschikt is om zelf thuis schoon te maken, neem dan contact met ons op via telefoonnummer 088-6550300 of kom langs in een van onze winkels.

    Ontstaan van diamant

    Het ontstaan van diamant
    Diamant ontstaat diep in het binnenste van de aarde doordat zuivere koolstof onder zeer grote druk en bij extreem hoge temperaturen kristalliseert. De diepte kan 200 km onder het aardoppervlak zijn en de temperatuur kan variëren van 1300 tot 2000 graden Celsius.

    Door vulkanische uitbarstingen vindt gesteente via de kraterpijpen een weg naar het aardoppervlak, dit vulkanisch materiaal dat diamant bevat noemen we kimberliet, blue ground of gestolde lava.

    Door erosie werden gesteenten ook meegevoerd naar beken en rivieren. Zo vindt men ook diamant in rivierbeddingen.

    De gekristalliseerde koolstof, met een kwaliteit geschikt voor sieraden, is slechts op enkele plaatsen in de wereld te vinden, dit maakt diamant uiterst zeldzaam.

  8. Trouwringen

    Afspraak maken

    Kan ik een afspraak maken voor het uitzoeken van trouwringen?
    Het is niet noodzakelijk om een afspraak te maken, maar wij adviseren u echter wel om drukke momenten zoals de zaterdag te vermijden.

    Prijsvermelding

    Waarom worden er geen prijzen vermeld bij de trouwringen?
    Op onze website wordt een impressie weergegeven van verschillende trouwringen. Vanwege de uitgebreide mogelijkheden om uw trouwring samen te stellen en hiervoor een prijsindicatie af te geven, adviseren wij u om langs te gaan bij een van onze vestigingen.

  9. Service & Garantie

    Garantie


    Indien het product een gebrek vertoont dat niet zichtbaar was op het moment van aankoop, dan moet u dit, binnen 2 maanden na ontdekking hiervan, mededelen aan de Siebel vestiging waar u het product heeft gekocht. Indien, naar het oordeel van Siebel Juweliers, het product inderdaad gebreken vertoont (die niet te wijten zijn aan normale slijtage, verkeerd gebruik en/of het niet verrichten van onderhoud), dan zal Siebel Juweliers het product herstellen of vervangen binnen een door Siebel Juweliers aan te geven redelijke termijn. Tijdens deze reparatie heeft u geen recht op een vervangend product, dan wel enige vorm van vergoeding. Indien, naar het oordeel van Siebel, herstel niet mogelijk is, dan wel dit niet van Siebel verwacht kan worden gezien de kosten van dit herstel, zal Siebel u een vergelijkend vervangend product aanbieden. Is dit niet mogelijk, dan zal Siebel Juweliers u het aankoopbedrag teruggeven.

    Als u zich niet houdt aan de door Siebel Juweliers en de fabrikant gegeven instructies, of als u het product op een verkeerde manier heeft gebruikt dan wel geen onderhoud aan het product heeft verricht, dan heeft u geen recht op enige vorm van herstel, vervanging of vergoeding. Ook vervalt de mogelijkheid zich op enige vorm van garantie te beroepen indien het product is bewerkt. 

    Op sieraden wordt één jaar fabrieksgarantie verleend vanaf de aankoopdatum. De fabrieksgarantie op horloges is 12 of 24 maanden vanaf de aankoopdatum. Dit is afhankelijk van de fabrikant. De garantietermijn staat vermeld op de merken pagina en in het garantiebewijs van het horloge.

    Schade aan de volgende horlogeonderdelen: het glas, de band, de kroon en de batterij vallen buiten de fabrieksgarantie. De fabrieksgarantie doet echter niets af aan de wettelijke garantie waar de consument recht op heeft. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

    Gratis inpakservice


    cadeauverpakking

    Kan mijn bestelling in cadeauverpakking worden verzonden?
    Dat kan zeker; u hoeft slechts tijdens het bestelproces aan te geven dat u uw bestelling
    graag in cadeauverpakking zou willen ontvangen. Onze webshop medewerkers zullen
    ervoor zorgen dat de bestelling in de mooiste cadeauverpakking wordt afgeleverd.

    Siebel Juweliers Cadeaukaart

    cadeaukaart 

    Wat houdt de Siebel Juweliers Cadeaukaart in?
    Verras uw geliefde, partner, vriend of vriendin met een Siebel Juweliers Cadeaukaart. De kaart is verkrijgbaar in onze winkels en de webshop en op te waarderen met een minimale waarde van € 5 tot een maximum van € 150. De Siebel Juweliers Cadeaukaart is te verzilveren in al onze filialen en webshop. 
     

    Hoe kan ik betalen met een Siebel Juweliers cadeaukaart?
    U kunt uw bestelling bij ons betalen met een Siebel Juweliers Cadeaukaart door bij stap 2 “Betaalmethode” te kiezen voor de optie “Siebel Juweliers Cadeaukaart”. Vervolgens dient u uw kaartnummer in te vullen, deze kunt u terugvinden op de achterzijde van de Siebel Juweliers Cadeaukaart. Hierna vult u uw viercijferige pincode van de Cadeaukaart in, deze is eveneens terug te vinden op de achterzijde van de Cadeaukaart (rechtsboven de kaartcode, dit is een grijs vlak welke u dient open te krassen). U kunt zelf bepalen welk bedrag u wilt afschrijven van uw cadeaukaart saldo.  


    De voorwaarden van de Siebel Juweliers Cadeaukaart:
    - De Siebel Juweliers Cadeaukaart blijft waardevol, ook restantbedragen blijven geldig.

    - De Siebel Juweliers Cadeaukaart is te koop in onze filialen en in de webshop.
    - De Siebel Juweliers Cadeaukaart is te verzilveren in al onze filialen en de webshop.
    - U bepaalt zelf de waarde. U kunt de Cadeaukaart laden met elk bedrag van € 5 t/m € 150 en alles wat daartussen zit. Wilt u een Cadeaukaart opladen voor een hoger bedrag, dan vertellen onze winkelmedewerkers u hier graag meer over.
    De Siebel Juweliers Cadeaukaart is onbeperkt geldig en op elk moment inwisselbaar tegen artikelen verkrijgbaar bij Siebel Juweliers.
    - De Siebel Juweliers Cadeaukaart of de restwaarde van de kaart zijn niet inwisselbaar voor geld. 
    - Aankopen welke voldaan zijn met een cadeaukaart kunnen, met inachtneming van de geldende voorwaarden, geretourneerd worden. Voor het bedrag dat voldaan is met de cadeaukaart, ontvangt u weer een nieuwe cadeaukaart. 

    Het is ook mogelijk om meer Siebel Juweliers Cadeaukaarten aan te schaffen voor uw zakenrelaties of medewerkers. Voor meer informatie neemt u contact op met onze klantenservice via 088-655 03 00.

    Saldo checken
    Klik hier
     om het saldo van uw Siebel Juweliers Cadeaukaart te bekijken, tot wanneer u uw saldo kunt besteden bij Siebel Juweliers en de voorwaarden voor het verzilveren van uw Siebel Juweliers Cadeaukaart.

    Sieraad gestolen

    Mijn sieraden zijn gestolen, kunt u nagaan of deze bij u zijn aangeboden?
    Bij Siebel Juweliers is het niet mogelijk om 'oud goud' in te leveren, hierdoor achten wij de kans dat iemand gestolen goederen bij ons aanbiedt erg klein.

    Oorgaatjes schieten

    Kan ik ook bij Siebel Juweliers terecht voor het schieten van oorgaatjes?
    Het is mogelijk om oorgaatjes te laten schieten. Er wordt gebruik gemaakt van een erkend schietsysteem. 


    Wat is de minimum leeftijd voor het schieten van oorgaatjes?
    Wij hanteren een minimum leeftijd van 3 maanden.
    Tot een leeftijd van 16 jaar is er altijd toestemming van de ouders nodig.
    Wij adviseren om de oorgaatjes tegelijkertijd te laten schieten bij kleine kinderen.


    Is het mogelijk om meerdere oorgaatjes te schieten in hetzelfde oor?

    Er worden alleen gaatjes geschoten in de oorlel en niet in het kraakbeen.
    Siebel Juweliers schiet het eerste gaatje en niet het tweede gaatje in hetzelfde oor. 

    Wat kost het schieten van oorgaatjes bij Siebel Juweliers?
    Dit is afhankelijk van het oorknopje dat u kiest.
    De vanaf-prijs is €12,50. Dit is inclusief een setje oorbellen.

    Dien ik een afspraak te maken voor het schieten van oorgaatjes?
    Het is niet noodzakelijk om een afspraak te maken.
    Wij adviseren u echter wel om drukke momenten, zoals de zaterdag, te vermijden.
    Het is aan te raden om van tevoren telefonisch contact op te nemen met de betreffende winkel, het kan namelijk zijn dat de gene die de gaatjes schiet niet aanwezig is.

  10. Contact

    Contact

    Contact met de webshop
    Mocht u vragen hebben over uw bestelling, dan kunt u mailen naar webshop@siebeljuweliers.nl. Ook kunt u voor uw vragen telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. De klantenservice is bereikbaar op het telefoonnummer 088-6550399 (maandag t/m donderdag van 09.00 uur - 17.00 uur en op vrijdag van 09.00 uur - 16.00 uur).

     

    Contact voor algemene vragen
    Mocht u vragen hebben over algemene zaken, dan kunt u mailen naar info@siebeljuweliers.nl. Ook kunt u voor uw vragen telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. De klantenservice is bereikbaar op het telefoonnummer 088-6550300 (maandag t/m donderdag van 09.00 uur - 17.00 uur en op vrijdag van 09.00 uur - 16.00 uur).

     

    Contact winkels
    Als u vragen heeft over onze merken of artikelen, dan kunt u bellen met onze winkels. Zie voor de openingstijden en contactgegevens winkels


  11. Overig

    Folder

    Waar kan ik de nieuwste Siebel Juweliers folder bekijken?
    De laatste folder kunt u bekijken via het kopje 'Inspiratie' bovenin onze website of klik hier.

    Klachten & complimenten


    Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
    Mocht u een klacht of compliment hebben over onze service, een artikel of onze website, vernemen wij dit graag. Vul ons contactformulier in of stuur een e-mail naar info@siebeljuweliers.nl. Wij zullen uw klacht onderzoeken en binnen 14 dagen met een reactie komen.

    Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). 

    Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/). 

    Mijn Account


    Hoe maak ik een account aan bij Siebel Juweliers?
    Klik rechtsbovenaan de pagina op 'Nieuwe klant'. Vul uw gegevens in en u ontvangt van ons een bevestiging per e-mail.

    Hoe log ik in op mijn account bij Siebel Juweliers?
    Klik rechtsbovenaan de pagina op 'Inloggen'. Vul uw e-mailadres en wachtwoord in en u bent ingelogd.

    Ik ben mijn wachtwoord vergeten van mijn account bij Siebel Juweliers, wat nu?
    Klik rechtsbovenaan de pagina op 'Inloggen'. Klik onderin de rechterkolom op "Uw wachtwoord vergeten?" en voer uw e-mailadres in. We sturen u een e-mail met daarin de instructies voor het wijzigen van uw wachtwoord.

    Nieuwsbrief

     

    Wat is de Siebel Juweliers nieuwsbrief?
    Siebel Juweliers stuurt iedere twee weken een digitale nieuwsbrief aan leden. Wanneer u lid bent van de Siebel Juweliers nieuwsbrief bent u altijd als eerste op de hoogte van de nieuwste collecties, speciale aanbiedingen en schitterende kortingsacties.

    Hoe kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief?
    U kunt u inschrijven voor de Siebel Juweliers nieuwsbrief door uw gegevens achter te laten op
    www.siebeljuweliers.nl/nieuwsbrief.

    Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?
    Als u onze nieuwsbrief niet meer wil ontvangen, klikt u op de link 'Afmelden' onderaan in de nieuwsbrief.