BEHIND THE BRAND: DANIEL WELLINGTON

Once upon a time, there was a brand…

THE STORY
Het verhaal achter het miljoenenmerk Daniel Wellington begon in 2006 simpelweg op een backpacktrip door Australië, waar oprichter Filip Tysander (31) een Britse man ontmoette met een onberispelijke stijl, zijn naam: Daniel Wellington.
De Britse reiziger had een bijzondere liefde om zijn vintage uurwerken te combineren met NATO-bandjes. Het inspireerde Filip om een eigen horlogelijn te starten: minimalistisch, verfijnd en tijdloos mét verwisselbare bandjes.
Eenmaal teruggekomen van zijn reis begon Filip met het ontwerp van zijn horloge. Een strak design was het belangrijkste uitgangspunt voor Filip. Hij wilde een design wat hijzelf ook graag zou dragen. Het horloge moest een eenvoudige en verfijnde uitstraling hebben, zonder al te veel
tierlantijntjes.

TIME WILL TELL
In 2011 verkocht Filip het eerste model. Met een eigen investering van 15.000 dollar werden er binnen no time al meer dan een miljoen horloges verkocht met een omzet van maar liefst 70 miljoen dollar. De horloges zijn relatief goedkoop geprijsd, uiteenlopend van 95 euro tot 299 euro. Een bewuste keuze van Filip om de horloges op deze manier voor iedereen toegankelijk te maken. De omzet was in 2016 al verdriedubbeld naar 220 miljoen dollar per jaar. De vraag is nu of Daniel Wellington nog verder zal groeien of dat de meeste fans inmiddels al in het bezit zijn van hun tijdloze horloge. Op dit moment is Daniel Wellington nog steeds razend populair en hebben zij onlangs ook een eigen sieradenlijn met minimalistische armbanden op de markt gebracht.

DE KRACHT VAN SOCIAL MEDIA
Naast het strakke design is het succes van Daniel Wellington mede te danken aan de uitgekiende marketingstrategie via social media. Waar andere horlogemerken in 2011 vooral nog adverteerden in magazines, werkte Filip samen met invloedrijke bloggers via Instagram, tegenwoordig ook wel influencers genoemd. Deze manier van adverteren is nu onmisbaar, maar was toen nog helemaal niet gebruikelijk. Filip gaf zijn horloges gratis weg aan influencers met veel volgers. Zij plaatsten foto’s van hun Daniel Wellington horloge online en zo groeide Daniel Wellington uit tot een wereldbekend horlogemerk. Inmiddels zijn er vele concurrenten op de markt verschenen met soortgelijke uurwerken en straps, die ook werken met de kracht van social media en influencers.


Bekijk hier onze collectie Daniel Wellington horloges!

 ONZE FAVORIETEN

  

Daniel Wellington

Classic Black Sheffield €169,- 

 

Daniel Wellington

Classic Glow €159,-

 

Daniel Wellington

Classic Petite  €159,-

 

GEPLAATST OP: 9 augustus 2017

BRON: WWW.DANIELWELLINGTON.COM // WWW.NORDIC.BUSINESSINSIDER.COM

 

 

 

Wij zijn ook via WhatsApp te bereiken

Voeg ons nummer toe aan je WhatsApp
06 82 25 91 24

De klantenservice is maandag t/m donderdag aanwezig van 09.00 tot 17.00 en op vrijdag van 09.00 tot 16.00.

Voor telefonisch contact, kunt u contact opnemen via 088 655 03 00